خانم‌های خانه‌دار وقت کافی برای انجام امور نظافت منزل دارند، اما افراد شاغل هستند زمان کمتری در خانه حضور دارند و کمتر می‌توانند به امور نظافت منزل رسیدگی کنند.

برای نظافت منزل خود در صادقیه میتوانید از شرکت نظافتی مهرگان کمک بگیرید. اطلاعات بیشتر

حالا چه شاغل باشید و چه خانه‌دار باید بدانید که مدیریت امور نظافتی منزل، خود از اصول خاصی پیروی می کند و اگر می‌خواهید منزل شما همیشه بدرخشد و نظافت منزل خود را با دقت و به شیوه‌ای اصولی انجام دهید، تا پایان این متن همراه ما باشید تا بهترین ترفندهای نظافت منازل را برایتان بگوییم.

بهترین ترفندهای نظافت منزل

برای اینکه نظافت منازل به بهترین شیوه ممکن انجام شود لازم‌ است که به نکات زیر توجه داشته باشید.

. تهیه‌ی چک لیست نظافت منازل

مهم‌ترین اقدام برای نظافت منزل تهیه‌ چک‌ لیست می‌باشد که به دو دسته تقسیم می‌شود.

1. تهیه چک لیست لوازم مورد نیاز برای نظافت

در چک‌ لیست لوازم مورد نیاز برای نظافت منزل باید کلیه لوازمی که برای نظافت منزل لازم می‌باشد، یادداشت کنید به عنوان مثال انواع جارو، تی، شوینده‌ها، پاک کننده‌ها، دستمال‌های مخصوص پاک کردن سطوح و اجسام، جاروبرقی، و سایر لوازم مورد نیاز.

بعد از تهیه‌ این چک لیست باید کلیه لوازم یادداشت کرده را تهیه کنید، اگر از خدمات نظافت منزل استفاده کنید تهیه برخی از این لوازم به عهده شرکت خدماتی می‌باشد.

2. چک لیست امور نظافت

به جرات می‌توان گفت که بدون تهیه چک لیست وظایف نظافت نمی‌توانید به صورت کامل منزل را تمیز کنید و ممکن است بخش مهمی فراموش شود.

برای تهیه چک لیست نظافت باید کلیه بخش‌های منزل به عنوان مثال آشپزخانه، اتاق خواب، سالن پذیرایی و سرویس بهداشتی و حمام را یادداشت کرده و سپس کارهایی که باید در این بخش‌های منزل انجام شود یادداشت کنید مثلا برای نظافت آشپزخانه معمولا این وظایف را می‌توانید در نظر بگیرید:

. شستن ظروف

. تمیزکردن سینک ظرف شویی

. خشک کردن ظروف

. گردگیری سطوح آشپزخانه

. مرتب کردن داخل یخچال

. تمیز کردن سطح آشپزخانه

زمانی که تمامی وظایف را یادداشت می‌کنید غیر ممکن است که کاری را فراموش کنید. همان طور که گفته شد برای تمامی بخش‌های منزل چک لیست تهیه کرده و بعد از نظافت کافی است کارهای انجام شده را تیک زده و به سراغ دیگر کارها بروید.

تهیه چک لیست وظایف حتی برای زمانی که از یک شرکت خدماتی منازل نیز کمک می‌گیرید، ضرورت دارد و باعث می‌شود که کارهای شما نظم خاصی بگیرند در نتیجه توصیه می‌کنیم که چک لیست را فراموش نکنید. در ادامه سایر ترفندهای نظافت منزل را مطالعه کنید.

3. برنامه ریزی برای نظافت

برای هرچه بهتر تمیز شدن منازل بهتر است که برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و تقسیم کار کنید به عنوان مثال یک روز را برای تمیز کردن آشپزخانه در نظر بگیرید و روز بعد را به فضایی دیگر اختصاص دهید.

معمولا افراد در مناسبت‌های مختلف خانه تکانی‌های کلی انجام می‌دهند، که کاری سنگین محسوب می شود و معمولا چند روز زمان می‌خواهد. آیا به تنهایی از عهده نظافت کلی منزل برمی‌آیید؟!

شاید بگویید با برنامه‌ریزی و اختصاص زمان و روز خاص، نظافت‌ کلی منزل اصلا دشوار نخواهد بود، اما اگر شاغل باشید و یا توان ریزه‌کاری و تغییر دکور منزل و شستشوی دیوارها و پنجره ها و... را نداشته باشید، باز هم همین نظر را دارید؟!

نظافت منزل خود را به افراد متخصص بسپارید

امروزه به خاطر گسترش زندگی ماشینی و مشغله‌های فراوان زندگی روزمره، به برخی کارهای مهم زندگی مانند نظافت منزل خود نرسیم و حتی آن را فراموش کنیم که این مورد اصلاً برای هیچ‌کسی که به نظافت منزل خود اهمیت می‌دهد اصلاً خوب نیست و همیشه جز دغدغه‌های وی خواهد بود.

 

 

منبع:

https://www.isna.ir/news/99120503847/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%B1%D9%81%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%88-%DA%86%DA%A9-%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84